Espen "over there"

På denne siden vil det komme updates from USA, California, SantaBarbara, der guttungen vil befinne seg fra januar til juni 2008.

søndag 20. januar 2008

BAKGRUNNSINFO

Hei og hopp alle sammen hjemme i Norge og omegn...

Jeg er, for de som ikke vet det vel på plass i statene, der jeg skal studere engelsk. Avsluttet min bachelorgrad juni 2007, deretter jobbet jeg hjemme i Norge fra juni til desember og satt nesa mot USA onsdag 2. januar! Bakgrunnen for valget om å flytte over dammen er følgende:

  • føler mine "English-skills" er på et noe lavt nivå

  • har lyst på utfordringer

  • eventyrlyst

  • gjøre noe gøyalt før voksenlivet tar fatt

Vurderte England og USA, og landet på sistenevnte. Men hvor i USA? Jeg har aldri vært "over there" og var derfor noe usikker på hvor jeg skulle slå meg ned, men ettersom jeg har store planer om å tilbringe resten av livet i kalde Norge, ønsket jeg meg et varmt sted med deilig klima! Jeg syntes California hørtes stas ut, og kunne da velge mellom San Francisco, Santa Barbara, Los Angeles og San Diego. Var ikke keen på noe storby, og Santa Barbara pekte seg raskt ut som en koselig liten beach-by...


Mitt opphold begynner å nærme seg 3 uker nå, så det er på høy tid at jeg begynner å skrive litt her! Et resymè av de første ukene vil følge...

Ingen kommentarer: