Espen "over there"

På denne siden vil det komme updates from USA, California, SantaBarbara, der guttungen vil befinne seg fra januar til juni 2008.

tirsdag 10. juni 2008

Siste innlegg!!!

Her kommer siste innlegg fra Santa Barbara!

Om to dager setter jeg nesa mot Norge, noe som er helt uvirkelig! Like fullt, veldig deilig... Jeg er relativt forsynt med USA$California$Santa Barbara.

Igjen har mye skjedd siden forrige oppdatering (hmm, kan det ha noe med at jeg oppdaterer sjelden...)

Silje var på besøk i over to uker, noe som var kjempe koselig. Vi leide blant annet en rød Ford Mustang cabriolet, og kjørte nordover langs kysten. Kjørte opp til Pebble Beach, som ligger et par timer unna San Francisco. Pebble er et kjent golfområde. PGA-touren gikk der i februar. Siste helgen tilbragte vi i Los Angeles, med besøk til Disneyland, Universal Studios og Hollywood.

I slutten av mai ankom Simen, Eirik og Halvard California. De tilbragte noen dager i Santa Barbara, før vi alle fire satt oss i deres leiebil (Chrysler cab.) og kjørte til San Francisco for helgen. Finfin by, og et eldorado for shopping, noe som satt sitt preg på konto'n... På vei sydover igjen stoppet vi i Santa Cruz og tittet på surferne!

De siste ukene har det vært mye å gjøre på skolen, grunnet forberedelser til final exams... Jeg har som nevnt tidligere fem avsluttende eksamener. I skrivende øyeblikk; two down, and three to go... Hadde Speaking fredag, Listening i går, og onsdag følger Writing, Reading og Use of English. Får jeg totalt over 60 % vil jeg inneha et "Certificate in Advanced English"

According to my plan skulle jeg jo egentlig vært hjemme i Norge nå, men måtte jo utsette hjemreisen pga. final exams... Min nye hjemreise er nå dagen etter siste eksamen, som vil si torsdag. Med 100 kg. i baggasje (to tunge kofferter, golfsett og PC-sekk) flyr jeg fra LAX til Frankfurt, deretter Frankfurt OSL, hvorpå jeg lander 18:10 (norsk tid) Det er en lykkelig Espen som lander på norsk jord, etter 6 mnd. abroad. Norge er topp!!!

Oppholdet har vært OK. Hvis vi ser bort fra all flyttingen og tidvis dårlig klima er jeg fornøyd. Apropos flytting: flyttet ut fra min siste vertsfamilie på søndag. Dette fordi kontrakten min gikk ut, og de trengte mitt rom, da de skal selge huset. Flaks!!! Tar derfor de siste fire dagene på hotell. Koser meg her! Skulle gjerne vært innkvartert per hotell siden januar. Vertsfamiler er og blir et sorgens kapittel...

Så til det STORE spørsmål: hadde jeg reist, hvis jeg visste det jeg vet nå: Nja... Jeg hadde muligens valgt et annet sted, som for eksempel Australia. Og skaffet meg en privat leilighet. Men Men! Jeg reiser i hvert fall hjem med mange opplevelser og erfaringer i sekken, samt gode engelskkunnskaper! Veldig fornøyd med språkprogrammet og undervisningen. Også har jeg jo fått opplevd stort sett alt som er å oppleve på den amerikanske vestkyst! Og sist men ikke minst, fått dekket mitt behov for å bo abroad. Har nå bodd et halvt år i Spania og et halvt år i USA, og er nå klar for å "settle down" i kjære Norge:)

Angrer på: har ikke fått prøvd surfing/skulle spilt mer golf

Noen bilder følger!

De to første bildene er fra min forrige vertsfamilie, hvor jeg bodde lengst. De to neste er fra min sist "familie"

Bilder fra besøk av Silje og Simen følger. De to siste er av min koreanske venn Boram, og en butikk jeg kommer til å savne...

Undertegnede takker for seg! Gleder meg til å se dere alle, om fåå dager:)




Ingen kommentarer: